Selasa, Januari 06, 2009

objek kuantum

objek dengan pembungkusan dan kaedah-kaedah sendiri.
dengan warisan dan polimorfisme.

objek kuantum dengan ketakpastian, interferens, ketersangkutan. keadaan eigen atau campuran. ukuran dan kejatuhan keadaan kuantum.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salaam prof,

adakah setiap subzarah juga mempunyai polimorfisme? setahu saya, dalam skala nano memang mempunyai polimorfisme bagi hablur-hablur tertentu?

Tanpa Nama berkata...

di sini, polimorfisme yang disebut adalah dalam konteks pengaturcaraan berasaskan objek. begitu juga 'objek'. ini adalah dalam 'mengkuantumkan' 'objek' dalam pengaturcaraan berasaskan objek. supaya pengkomputeran kuantum boleh dijalankan menggunakan sistem sedemikian.

namun, mungkin juga subzarah punyai polimorfisme...?

Tanpa Nama berkata...

Salam Prof,

Saya masih tidak dapat memahami bagaimana kaedah polimorfisme dalam pengaturcaraan berorientasikan objek boleh menyumbang kepada pengkomputeran kuantum. Bukankah pengkomputeran kuantum berlaku pada paras yang lebih rendah iaitu manipulasi bit untuk menjadi qubit, sedangkan polimorfisme berlaku pada paras kod sumber dengan membenarkan metod yang sama menjalankan 2 kerja yang berbeza.... Bagaimana polimorfisme membantu penselarian?

Tanpa Nama berkata...

persoalan yang baik. ini perlu ditelitikan...

cuma - dengan objek kuantum - mungkin kita tidak perlu turun ke tahap kubit -

Tanpa Nama berkata...

Salam Prof,
Saya ingat nak buat PhD la dalam bidang Objek Kuantum ini...tapi perlukan ilmu fizik sedangkan ilmu fizik saya pada paras SPM sahaja.. ilmu sains komputer tidak cukup untuk mendalami objek kuantum...